Meie pere pesapuu

12. detsember 2014

Masendav aeg

Eks ma ju teadsin, et enneaegsete immuunsussüsteem on nõrgavõitu ja nad jäävad kergesti haigeks, aga kuna sügiseni oli kõik hästi, siis ma lootsin, et viirusteperioodiks on nad juba tugevamad. Aga ei...
Praegu on alles viirusteperioodi alguspool. Kaspar jäi nohusse 21. oktoobril ja sellest ajast saati on ta olnud nohus, köhas, siis lisandus bronhiit, nüüd palavikuga keskkõrvapõletik koos köhaga (või jälle bronhiit, ei teagi), Liisa samal ajal on ka korra põdenud nohu, korra üritas köhima hakata ja hetkel on temalgi kõrvapõletik, köha ja nohu. Pole vist vaja öelda, et toas oleme passinud 13. novembrist, vahepeal jõudsime u 4 korda õues käia, kui nüüd jälle haigus. Ja ega me kodust väljas pole ka muidu käinud, kui arstide juures. Teisipäeval õnnestus Liisaga jõulupeol käia, aga ilmselt polnud see tark tegu, sest öösel hakkas temagi köhima.
Ja kuigi me ise väljas ei käi ja meil peale pereliikmete keegi külas ei käi, siis kuidagi jõuavad ikka need viirused meile. Kas siis suuremad vennad tassivad koju ise neid põdemata? Kuidas ma siis saaksin Liisat ja Kasparit viiruste eest kaitsta? Ma ei saa ju viirustehooajaks välja kolida nendega? Ja kui lasteaialapse saaks teoorias koju jätta, siis koolilast mitte. Sundida neid kodus maskiga ringi käima ja käsi desinfitseerima kogu aeg? Oeh, kuidas ma sooviks, et mul oleks meditsiinialane haridus!
Pole vist vaja pikalt seletada ka seda, kui keeruline on kahe haige lapsega. Praegune ravi näeb ette 2*3 annust antibiootikumi, 2*2 annust probiootikume, 2*3 korda Ventolini aure + 2 korda Pulmicorti aure Liisale. Lugematu arv ninapuhastusi ja haigete laste lohutamist peale selle. Ja muidugi igapäevased toimingud nagu pudru ja püree keetmine ja söötmine ning mähkmevahetused ja magamapanemised. Ja kui ühe lapse puhul saaks öösel üks vanem olla lapsevalves ja teine saaks magada, siis kahe haige lapsega on ka 2 magamata lapsevanemat.
Ma viimasel ajal üldse ei hakkagi mingeid plaane tegema, et kuhugi minna, sest lapsed on selleks ajaks kindlasti haiged. Või kui ei ole haiged, siis kardan, et kellegi on ikka mingi tõbi kallal ja nad jäävad haigeks. Nii et, Maailmaparandaja, lubasime tulla Tõrukese ja teiste sünnipäeva tagantjärgi tähistama, aga tundub, et see saab olema alles.... märtsis ehk :)
Järgmisel nädalal on vallavanema vastuvõtt uutele ilmakodanikele, aga ma eriti ei looda, et me selleks ajaks terved oleme. Pealegi on see lasteaias toimuv üritus ka koduste laste jõulupidu (lapsed, seega viirused) ja esinevad lasteaialapsed (veel lapsi ja veel rohkem viiruseid), nii et.... 
Haiguste masendusele annab hoogu juurde veel praegune ilmakaamos. Päike peaks küll näiteks täna tõusma 9:08 ja loojuma 15.40, aga mida pole, on päike. On vaid ühtlane kanapimedus hommikust õhtuni ja kottpimedus ülejäänud ajal. Kogu aeg peab tuli toas põlema.
 

1 kommentaar:

Murueit ütles ...

Ma ei tea, kas see nüüd eriline lohutus on, aga tead, tavaliste/ealiste lastega on täpselt sama jama. Minu oma sai 1-aastaselt nohu ja see kestis tal täpselt 10 kuud järjest, ilma, et oleks ühtegi tervet päeva vahel olnud.
Ja nüüd oleme ikka adenoidide ja allergia teemadega lahenduste ootel. Seega... ma tean, mida Sa tunned (korrutades kahega). :D