Meie pere pesapuu

18. märts 2007

Naiselikkus vs emadus?

Teatrisse minekuks oli uue seeliku juurde vaja loomulikult uut pluusi, kuna ükski vana ei sobinud. Lõpuks leidsingi siiski enam-vähem sobiva, kuigi mitte sellise, nagu oleks tahtnud.
Riietus olemas, vaatasin ka ülejäänud välimuse kriitilise pilguga üle. Nujah, juuksuris pole jälle tükk aega käinud, aga soeng on enam-vähem, kui juuksed ära pesta. Hmm, võiks vahelduseks küüsi värvida. Millal ma seda viimati tegin? Kindlasti enne rasedust, sest küünelaki aurud pole siiski päris ohutud. Kougin kapisügavustest välja üksikud küünelakipudelid. Natuke isegi loksuvad veel, ei ole päris ära kuivanud, kuigi ühel pudelikesel teatab silt, et parim enne 1999!!! Aga küüntele siiski midagi jääb. Õhtupoole oleks vaja peale kiirkorras dushi all käimist ka natuke nägu pähe teha. Ripsmetuśś on täitsa olemas, seda ma isegi kasutan üsna tihti, aga kusagil peaks olema ka jumestuskreemi, lauvärvi ja huuleläiget. Need ema standardvarustusse ei kuulu, sest kuidas ma muidu Karli musitan ja tema mind? Oeh-jah, ei ole minus säravat hoolitsetud naisterahvast sadade kreemitotsikute, põsepunade, puudritooside, lauvärvikarbikeste ja huulepulkadega. Pole aega soengut teha, korralikult shopata, isegi dushi all käimine on keeruline, sest seda saab teha ainult siis, kui issi Karli lõbustab, muidu on ta kohe vannitoas. Ja riietuses on märksõnaks mugavus, et saaks väljas vabalt jalutada ja toas vajadusel põrandal roomata.
Emadus on muutnud mitte ainult mu välimust, rohkem vast isegi käitumist ja mõtlemist. Algul oli üsna harjumatu Karliga "lastekeeles" rääkida, nüüd aga vaata, et kipun seda hääletooni ja maneeri isegi täiskasvanute puhul kasutama. Räägin lihtsate lastesõnadega (teate küll- kiisu, aua, teeme autoga urr-urr, jne), vahel lausa lalisen talle vastu (kusjuures ühes ajakirjas keelati täiesti titale tema keelest vastata, teises aga jälle soovitati temaga tema oma keeles suhelda, nii et ei teagi, kumb on õigem). Täiesti tavaline on Karliga raamatut lugedes teha erinevaid loomahääli, vahel isegi tänaval vankriga jalutades, kui kiisu näiteks mööda läheb. Ja osav käputaja olen nüüd. Karlile meeldib emmega (või issiga) võidu toast tuppa roomata ja ukse tagant meid avastada. Ning päeva jooksul korra tuleb ikka ka hobune Karlile olla ja teda kukil toast tuppa sõidutada. Kõik selleks, et laps oleks rahul ja õnnelik. Kuid minu arvates mitte eriti naiselik, kuigi emadus peaks olema ülim naiselikkus?
Oeh, jälle sai hirmus tark jutt.
PS Panin värskemaid pilte ka üles (vt link kõrval), kuna avastasin, et viimased olid novembrikuust!

14 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Miks me eeldame, et sadade kreemitotsikute ja tuhandete hilpude omamine on naiselik?

saarlanna ütles ...

Ma ei tea, miks, aga naisteajakirjades ju muust ei räägitagi (mitte et ma neid järjepidevalt loeks, minu lektüür on "Pere ja kodu":)

Anonüümne ütles ...

Ehk on naiselik hoopis toidu valmistamise oskus ja endale ise riiete õmbelmine? Miks mitte lapse eest hoolitsemine?

kõige laisem laiskloom ütles ...

vidinaid võib Sul ju olla, aga keegi ei ütle, et neid ka kasutama peab :oD emmed on üleüldse ilusad ilma mingi liigse ilustamiseta, vähemalt mulle küll tundub nii :o)

Anonüümne ütles ...

KUULGE!!!!
Lõpetage see stampide toppimine igale poole!
Naisel pole muud vaja kui lihtsalt olla naine!
Issand, kas siis tõesti peab kogu raha minema kreemide jms peale?
et muud ei võigi endale lubada, kui ainult kreeme, sest olen naine?
ja kui ei oska süüa teha, tühja temaga, ja kui ei näe kõige ilusam välja, mis siis?
MIS ON ILUS?
päike? - hmmmmm, ta ju loomulik... järelikult pole ilus?
ok, higilõhn pole jah tore asi, aga normaalsed inimesed ei hakka pirtsutama, kui tunnevad teisel higilõhna. igalühel on higistamine erinev.
Krt, sry, aga ma lihtsalt täielikult ärritusin, kui lugesin, et selleks et olla naine peab omama kreemipotsikuid. sry, mul neid just palju pole, vahel panen peale, aga mitte tihti. enese välimuse eest just hoolt ei kanna, aga ma pole ka ema ja abikaasa jne. mis ma siis olen?
naissoost olen küll, aga kui lugeda, et naisteajakirjas see tõde peitub, siis järelikult ma pole naine. ma ei tea, mis ma olen, aga selle loogika järgi naine küll mitte...

Anonüümne ütles ...

Kairikene! Keegi ei taha väita, et sina pole naine. Pigem tahtsingi arutleda, mida võiks tähendada sõna "naiselik". Ehk on naiselik hoopis maalimiskursustel osalemine, naiselik paanitsemine, naiseks olemise ärakasutamine autojuhtimisel?

saarlanna ütles ...

Lugesin ise ka oma jutu veel kord üle:) Ma ei tahaks ka, et naiselik olemine tähendaks ainult kreemitotsikuid ja huulepulki. Pigem tahakski teada, mis on naiselikkus. Kusjuures (vist) "Meie" saates väitsid kõik intervjueeritavad naised, et oma välimuse eest hoolitsevad nad eelkõige iseenda pärast.

Unistaja ütles ...

Kui nüüd kreemipotsikute järgi vaadata, siis on minu vend naiselikum kui mina... (tal on väga kuiv nahk, mistõttu ta peab kogu aeg igasuguseid spetsiaalseid kreeme kasutama). Aga mina arvan, et naine on ilus siis, kui ta ennast ise ilusana tunneb. See pole ju mingi näitaja, kui sul on näos "ilu", mis käetõmbega laiali minna võib.
Ja emaks olemine on kindlasti ülinaiselik minu meelest. See kui mugavates riietes põrandal lapsega mängid, ei vähenda seda minu meelest karvavõrdki. Ma ei ütleks, et see ema on naiselikum, kes teatab lapsele, et ma ei saa sinuga mängida, sest mu seelik kortsub ära... Kui päris aus olla, siis tänaval neid hirmus mukitud naisi lastega vaadates tekib kahtlus, et kas on ikka tegu lapse emaga... äkki on hoopis vanem õde?

maailmaparandaja ütles ...

oi ma just nägin ühte sellist, kes oli oma lapsega mänguväljakule mängima tulnud. Aga vaesel lapsel mängida ei lubatud, sest ta määrivat nii oma jope ära.

Anonüümne ütles ...

issand
mu kommentaar on kustunud...
kohutav!!!
ok, ütlen siis lühidalt oma arvamse naiselikkuse kohta. olen seda korduvalt ütelnud j apole siiani olnud veeloo põhjust seda ümber lükata.
naisest teeb naise naisena sündimine.
see et sa sündisid naisena, näitabki et oled naine!
halleluuja, vaadake seda angelat (end andres), mis on temas naiselikku?
ta on võlts naiselik, seda kaugelt jah vb ei näe ära, aga lähemalt vaadates on ta mees mis mees!
ps, ma isiklikult tean väga hästi et olen naine ja selleks ma jään ka elu lõpuni:)

maailmaparandaja ütles ...

Aga kui sa oled naisena sündinud, aga ei TUNNE end naisena? Mis siis? (isiklikult on mul kahju sellistest inimestest, ja ma arvan, et saan neist isegi aru. Ja ma mõistan ka miks nad võtavad kasutusele selliseid äärmuslikke meetmeid, kuigi ma ise seda siiski ei poolda. Samas, tuleb tunnistada, et mina tunnen end selleks liiga õiges kehas olevat, et hakata teiste üle kohut mõistma.
Jaah, läks natuke teemast mööda. sry)

Mina leian, et see naiselikkus on tegelikult iga inimese sees. Loomulikult aitavad ilusad riided ja hoolitsetud välimus mõnel inimesel end naiselikemana tunda. kuid need pole siiski põhjus vaid pigem selline toetav element.

aga ma nõustun laisikuga - emmed peavad vist ikka kõvasti pingutama, et mitte naiselikud ja ilusad välja näha. Minu tagasihoidlik arvamus.

Anonüümne ütles ...

huvitav oleks korraldada meeste seas küsitlus - et kas mehed ka nii arvavad nagu laisik ja maailmaparandaja.
Minu isiklik arvamus: nii ja naa. Olenevalt naiselikkuse definitsioonist.

Unistaja ütles ...

Ja kuidas sina, mps, siis naiselikkust defineeriksid?

Anonüümne ütles ...

(back in der net)

mina, mps, ei üritagi defineerida. Aga mulle tundub, et eelnevad kommenteerijad oleksid võinud seda teha - sest praegu räägivad nad üsna erinevatest asjadest.