Meie pere pesapuu

12. oktoober 2006

Osturalli

Hakkaski pihta see suur rallitamine. Tänav on täis inimesi, kel käes roosade naerunägudega kilekotid. Nojah, mis minagi naeran, käisin ise ka seal. Jah, olen süüdi. Tean-tean, liigne tarbimine, keskkonnale kahjulik...jne. Enda vabanduseks pean ütlema, et läksin sinna Karlile riideid ostma, nii et puhtpraktilistel põhjustel. Riideid on niikuinii jälle vaja ja miks mitte olla rahakotisäästlik, kuigi mitte keskkonnasäästlik. Ilmselt ei ole veel nii tumeroheline, et kui küsimuse all on OMA tegevus, siis tundub, et mida see MINU käitumine üksi ikka muudab? Ja tegelikult ei leidnudki ma Karlile riideid. Ostsin pannile kaane, mille pean ka tagasi viima, kuna ei sobi minu pannile. Nii et odavate mõttetute asjade lõksu ei langenud.
Ja tunnistan teisegi patu üles- Mammutipäevadel käisin ka. Kogemata, lihtsalt süüa ostmas. Kui oleks teadnud, poleks läinud, kuna rahvast oli palju, käruga väga keeruline liikuda (millegipärast jäetakse ostukärud alati kõige kitsama koha peale omanikku ootama) ning kassades pikad järjekorrad.
Tegelikult me püüame olla võimalikult keskkonnasäästlikud. Auto seisab põhiliselt maja ees vankrihoiukohana ja sõidab enamasti ainult Saaremaale. Poes käime riidest kottidega. Sorteerime prügi, kuigi võiks rohkem, aga meie majal pole pakendi- ja paberikonteinerit nagu naabritel. Kusjuures prügi tekib siin märksa rohkem, kui Eha tänaval elades. Ma ei räägi isegi mitte Karli mustade mähmete mägedest, ilmselt ahju puudumise tõttu tekib lihtsalt rohkem prügi (põlevat paberit olen siiski natuke kogunud sulle, Pille). Olen mõelnud ka riidest mähete peale, aga kogu see vee-, pesepulbri- ja energiakulu nende pesemiseks ei teegi neid vist väga-väga ökoks. Lisaks ajakulu ja ilmselt ebamugavus Karli jaoks (talle see riietega sehkendamine ei meeldi eriti). Kuigi majanduslikult võib-olla tasuks ära- siiani oleme me mähkmeid ostnud u 2000 krooni eest, mis teeb u 400 krooni kuus (riiklik peretoetus on 300 krooni kuus, nii et ei jätku mähkmete ostukski). Kui arvestada juurde, et Karli garderoob tuleb iga paari kuu tagant täiesti välja vahetada ja nii väikesed riided on minu arvates ülehinnatud, siis kulub Karlile suur osa perekonna eelarvest. Hea seegi, et siiani on toit tasuta:)
Ja muide- oktoober on leivakuu, nii et sööge leiba! Näiteks leivasupina, mida mina esimest korda elus tegin ja maitses ülihästi.
Veel teinegi soovitus- Sadamateatris näidatakse neljapäevani Jaan Tätte näideni põhjal tehtud filmi "Meeletu". Käisime Pillega vaatamas ja mulle meeldis väga. Selline mõtlemapanev ja argipäeva raputav film. Üliõpilastel küsitakse ka kõigest 40 eeku selle eest.

9 kommentaari:

maailmaparandaja ütles ...

jeeees, paber mulle meeldib :D

Unistaja ütles ...

Hmm... mina teadsin kogu aeg, et oktoober on viinakuu. Mul ongi plaanis venna sünnipäeval see viin avada, mis ma Venemaalt tõin.

kõige laisem laiskloom ütles ...

leib mulle maitseb.. eriti Karja terviseleib, eriti siis kui ta on värske.. amps

Anonüümne ütles ...

ja "Meeletu" film on tõesti väga hea.. käisin ka vaatamas ja hea meelega vaataks teist korda veel:)

saarlanna ütles ...

Karja Terviseleiva järele igatsen minagi. Saadaks keegi postiga?

kõige laisem laiskloom ütles ...

hmm, mis Su aadress täpselt oligi? Turu 3 küll, seda maja ma nagu teaks.. aga üldiselt ma nädalavahetusel tulen Tartu.. kui Sa ikka veel nt neljapäeval tunned, et leiba tahad, siis anna märku :oD

saarlanna ütles ...

Kindlapeale tunnen! See oleks väga tore:)

Anonüümne ütles ...

njah kuna mina leivale hetkel palju lähemal paiknen ja sellest puudust tundma ei pea siis paar sõna mähkmete ja beebi teemal.
Nimelt pidi olema marlimähkmed ka kogu seda pesupulbri ja energia kulu arvestades siiski veel säästlikum ja loodusesõbralikum, kui tava mähkmed. Kuigi jah olgugi et olen neid Mammule kaalunud pole ma neid siiski kasutusele võtnud. Ma muidugi ei tea kuidas suhtute korduvkasutatavatesse kaupadesse, aga meie Mammu on vägapalju mõnusaid asju saanud kaltsukatest, Tartus pidi neid häid poode küll olema ja kui Saares käite siis siin jagub neid hulgi.

Parimad tervitused Teie perele Marleenilt ja tema emalt!

saarlanna ütles ...

Olen ka ise kaltsukates käinud, eriti enne Karli sündi, nüüd pole enam eriti aega, ja olen ka täitsa armsaid asju saanud. Keskkonna- ja rahakotisõbralik:) Aga marlimähkmetega vist ikka mässata ei viitsi. Maksa vee ja elektri eest ning siin pole neid kuivatada ka kusagil... ju jääb. Oleks oma kaevu vesi ja õues värskes õhus kuivatada, siis küll.