Meie pere pesapuu

31. märts 2014

31.03.2014 - 93. elupäev

Ja lõpuks on nad sündinud! Sest täna on sünnitähtaeg.
Tänane päev oli väga tegus. Kõigepealt tankisin Kaspari kella 9-ks täis. Vaatamata minu pessimismile isegi õnnestus ta sööma saada, kuigi polnud veel söögi aeg. Ja jäi magama ka. Seniks, kuni emme hakkas riidesse panema. Ja siis tuli õde ja käskis riided ära võtta, sest neid pole vaja ja ta mähib lapse teki sisse. Tegigi tema siis tihkeks pambuks ja viis minema. 
Siis varsti tuli hooldaja ja ütles, et Liisat oodatakse kuulmisuuringule. Kappasime siis teise maja teise otsa, tädi pani erinevaid jubinaid Liisa kõrva ja jälgis tähtsa näoga arvutiekraani. Lõpuks ütles, et kõik on korras ja uuesti tehakse sama uuring u 8-kuuselt ehk 2. septembril. Siis tuli välja, et on vaja teha veel teine uuring ka. See, mis tehti, oli sisekõrva uuring, teine on kuulmisnärvi uuring. See pandi 16. juuuniks ja tuleb hommikul kohe kohal olla. Kui ma küsisin, et kas nendele uuringutele saan ma ikka kahe lapsega korraga tulla, siis ütles arst, et praegu on tal 1 laps kirjas ja ta tegeleb sellega, kui teine ka pannakse, siis tegeleb teisega:) Ma siiski loodan, et kui läheb Kasparile aegade panekuks, siis saame samale ajale.
Kui Liisaga tagasi jõudsime, siis mu pambuke oli ka tagasi.    
Arst vist nägi mu koltunud näost, et ma suht magamata jälle olin. Küsis, kas keegi ei saaks öösel mulle abiks tulla. Või siis äkki tahan lapsed üheks ööks 7. palatisse viia, kus õed neid valvaks. No ma ei tea, kuidas ma nad ära saadan, pealegi süüa tahavad nad ikka ju saada. Loodan päeval magada ja ehk juba neljapäeval saab koju. Küsisingi arstilt üle, et kas me ikka tõesti neljapäeval koju saame, kui Kaspari silmadega korras on. Ja tõesti tema sõnul ühtegi takistavat asjaolu enam ei ole!
Söömise pärast on mul endal natuke mure. Lugesin ühte ingliskeelset veebilehte, kus kaksikute imetamisest rääkis. Seal soovitas tisse ja lapsi vahetada ja öösel ma siis vahetasingi. Ja kohe Liisa söögikogused ka langesid! Hakkasin kahtlustama, et asi ei olegi Kaspari laiskuses, vaid selles rinnas ongi vähem piima, kuna ta vähem sööb. Tekib surnud ring. Ja nüüd vaene Liisa peab natuke tööd tegema, et sinna ka rohkem piima saada.
Kui ma arstile sama asja rääkisin, siis ta ütles, et muidugi tuleb vahetada. Juba laste asendi vahelduse mõttes! Ja piima pärast muidugi ka. Et kas ma ei teadnud. Ei teadnud jah. Et see pidi siis ämmaemanda tegemata töö olema. Ega jah, kui neid reaalselt vaja on, siis neid pole. Või siis peab vähemalt ise piisavalt tark juba okema, et oskaks küsida! Arst ütles, et isegi iga söögikord peaks vahetama. See võiks töötada, kui nad alati korraga sööksid, aga kui nad erinevatel aegadel söövad, siis saab üks ju tühja tissi vahepeal? Pumpamine ilmselt aitaks ka piima tekitada, aga ausalt öeldes on mul sellest siiralt kõrini ja aega ka ei ole. Pean ikkagi enne iga söögikorda u 10 ml pumpama, et saaks neile seda rinnapiimarikastajat anda ja sellega on juba tegu. Sest pumpama peaks kohe peale söötmist, et jõuaks enne järgmist söögikorda piisavalt juurde tekkida. Meil aga läheb krooksutamise ja kaalumise peale nii kaua aega.
Need krooksud ei taha neil üldse hästi välja tulla. Ma võin neid tund aega oma rinnal magamas hoida ja magavad rahulikult. Niikui voodisse panen on vigin lahti, et kuskil krooksupoiss kiusab. Ja kui ma siis piisavalt kiiresti jaole ei jõua, siis tuleb see krooks koos piimaga välja. Seda piima ajavad nad päris palju välja, sest maoklapp pidi neil nõrk olema alles. Haiglas pole ju viga - kapp on puhtaid linu alati täis, millega saab suud pühkida või kui vaja voodis vahetada. Aga kes kodus neid pesta jõuab?  
Lõunapaiku kamandati mõlemad lapsed ultrahelisse, seekord kontrolliti puusi. See käis üsna ruttu ja tulemuseks ütles arst napisõnaliselt, et kõik on normi piires.
Seejärel sõin endal kõhu täis ja võisime jälle õue minna. Täna oli küll ka päikeseline, aga õhk oli märksa külmem.
Mis mul selle pargi juures silma riivab, on see, kui palju prahti seal on. Eriti grillikohtade ümbruses. See on ikka kummaline fenomen, et inimesed täis pakendid jaksavad metsa tuua, aga tühju enam ära viia ei jaksa!
Õhtul mõtlesin jälle varem magama minna, aga seekord piisas mul ainul mõtlemisest, polnud vaja isegi ettevalmistusi voodisseminekuks teha, kui lapsed oma tralli lahti lõid. Eriti Kaspar. Kuna Liisa sõi, siis üritasin Kasparit oma voodisse magama suunata, aga see ikka ei õnnestunud. Mitu korda oli juba silm kinni, aga lõpuks läks ikka riiuks. Ja kõige lõpuks ei aidanud muu, kui võtsin ta kõvasti oma kõrvale kaissu, siis andis alla ja jäi magama. Kell oli 00.12.
Liisa söömised: 42, 20, 36, 38, 22, 98 (pidin lõpuks teisest rinnast juurde andma, sest ta ei saanud muidu kõhtu täis), 46, 38, 92.
Kaspari söömised: 38, 52, 46, 32, 50, 84, 10, 34.
Liisa kaalus 2732 (+30) ja Kaspar 2602 (+ 30) g. 

Kommentaare ei ole: