Meie pere pesapuu

28. oktoober 2010

Kuidas aru saada vananemisest

Neljas aastakümme teadagi on hirmuäratavalt lähedal juba. Olen täheldanud paari märki saabuvast vanadusest:
Olin kontoritarvete poes, üks noormees (vanuses kuni 20 välimuse järgi) uuris erinevaid pliitseid müüja juures. Kuna tal läks valimisega aega, aga minul oli kaup välja valitud, ütles ta viisakana, et makske TEIE enne ära. Tänapäeval väga harva üldse teietatakse, seda enam see üllatas mind ja hakkasin mõtlema, et järelikult olen ma piisavalt vana, et ta mulle võiks öelda TEIE.
Teine asi, mis ma olen märganud, et vanuste grupeerimisel pannakse ikka ühte patta vanused 20-30 ja 30-40 ning nii mõnelgi pool on defineeritud noor kui kuni 30-aastane.
Kolmas asi on see, et kuigi tundub, et mitte väga ammu käidi minu pärast lastevanemate koosolekul, siis nüüd teen ma seda ise, Karli lasteaias nimelt. Ja kuidagi õnnestus mul ka hoolekogusse sattuda, eks paistab, mis seal tehakse...
Aga ega ei maksa põdeda, paar aastakest veel noorena olemist aega ja räägitakse ka, et keskiga on parim aeg elus.

3 kommentaari:

merka ütles ...

see TEIE võib olla ka koduse kasvatuse vili. ma nägin 20ndates kurja vaeva, et endast vanemaid ja juba tuttavaid inimesi sinatama asuda, rääkimata eesliideste onu ja tädi lahtisaamisest vanemate sugulaste puhul. võõraste puhul kasutan ikka TEIE. ei leia, et me peaks selles osas amerikaniseeruma või end seeläbi vanana tundma hakkama.

tb ütles ...

minu meelest on ka TEIE pigem lihtsalt viisakusväljend, mina TEIEtan ka endast nooremaid mittetuttavaid inimesi :)

saarlanna ütles ...

Ju ta siis oli tõepoolest hea koduse kasvatusega viisakas noormees ja asi ei olnud minu vanuses:)