Meie pere pesapuu

1. september 2005

Saaremaa püsiühendusest

Ma lubasin, et kui rohelised Saaremaa püsiühenduse vastu ka hakkavad sõdima, siis ma pean nende ridadest vist välja astuma. Ja nüüd siis tundub, et mul ei jäägi vist muud üle. Juba kutsutakse üles, et rohelised avaldage arvamust, mis ilmselt on negatiivne. Et niivõrd suur investeering autostumise suurendamiseks. Nojah, eks neil on ilmselt mõnes mõttes õigus ka- Saaremaale tuleb ilmselgelt rohkem inimesi ja autosid. Lugesin läbi, tegelt mitte päris läbi, kuna seda on kokku üle 100 lehekülje! KMH esialgse aruande, aga mina sealt küll välja ei lugenud, et see sild on ikka keskkonnale väga kahjulik ja ei tohiks üldse mõeldagi selle ehitamise peale. Vastupidi, aruandes on tõestatud, et praegune praamiühendus on tegelikult palju suurema keskkonnamõjuga, kui tekitaks tänu sillale suurenev autode vool. Kindlasti peab kaaluma erinevaid variante ja rajama selle silla võimalikult keskkonnasõbralikult, aga ehitama selle kindlasti peaks. Võib-olla ei ole ma antud teema suhtes päris objektiivne ega suuda seada keskkonda kõrgemale enda vajadustest, aga ma tõepoolest leian, et seda silda on vaja. Ei ole üldse tore tunde praamijärjekorras passida ja pidevalt graafikutega arvestada. Oleks siis, et saarlased, kellel on tõepoolest vaja Saaremaale ja mandrile sõita vastupidiselt mandrilt pärit suvitajatele ja pidutsejatele, saaksid praamile eelisjärjekorras või siis vähemalt odavamalt, aga sellist asja ju ei ole. Kui süvasadama suhtes olin ma ka pigem negatiivselt meelestatud, siis püsiühenduse puhul olen kahe käega poolt! Septembris võib oodata valitsuse põhimõttelist otsust. Ju siis paistab, milline see tuleb ja mis juhtuma hakkab.

Kommentaare ei ole: