Meie pere pesapuu

12. märts 2014

12.03.2014 - 74. elupäev

Tänane öö möödus meil väga hästi. Esimest korda lapsed ainult sõid ja magasid, keegi ei vääksunud ega nõudnud emme kõhule.
Hommikul oli jälle mu piim külmikust kadunud:( Kuna ma öösel lüpsta ei viitsi, siis olen eelmisel päeval hommikuks tagavaraks pannud. Aga miks see ära visati, ei tea.
Hommikupoole tuli lõpuks kirurg. Kõigepealt otsis ta kahte last, et pidi 2 songa olema:) Siis sai aru, et ikka üks laps, kellel on 2 songa (st mõlemal pool). Katsus siis ühe näpuga Kasparit ja ütles, et praegu saab ta kõige varasema operatsiooni aja lubada 21. märtsiks. Oehjah, see on ju niiii kaugel. Aga ta lubas nende plaanid veel üle vaadata ja meie arstile teada anda. 
Täna oli eriti kuri ja eriti venelane õde. Esimest korda siin haiglas pöörduti minu poole esmalt vene keeles, kui läksin piima viima. Kõigepealt sain riielda, et miks Liisale üks rohi on toomata. Ja veidi aja pärast, et miks lastel on sondid vahetamata. Et eile pidi vahetatama. Kas ma oleks pidanud ise vahetama siis? Minu arvestuse järgi oleks pidanud ka täna vahetatama, sest esmaspäevane õde pidi peaaegu vahetama, aga siis vaatas paberitest, et ikkagi 3. päev oli. Täna siis on ju 5. päev. Siis veidi hiljem tuli tagasi, et ma Kaspariga tuleks enne järgmist söömist vahetama, Liisa kohta pidi ta arstilt uurima, et kui enne operatsiooni tuleb tal sond niikuinii ära võtta, siis täna ei hakka uut panema.
Ja siis veidi hiljem tuligi üllatavalt vara meie arst ja teatas, et Kasparile tehakse ka loodetavasti homme operatsioon! Et see selgub küll alles homme, et kui midagi erakorralist vahele ei tule. Sellepärast tegid plaanid ringi, et kuna Liisa niikuinii intensiivis on, siis võetakse Kaspar ka. 
Plaan on siis nii, et Liisa saab viimati süüa kell 3 öösel. Siis pannakse talle tilk ja kella 8 paiku viiakse ta ära. Hiljem tuuakse 4. korruse intensiivi toibuma. Olenevalt temast peaks ta homme ka minu juurde tagasi tulema.
Kaspar saab süüa kell 6 hommikul, siis samuti pannakse tilk ja jääme ootama:) Et kas tuleb ikka op või ei tule:) Enne kella 12 kindlasti ei tule, et pigem kell 13. Operatsioon ise pidi võtma u 1 tunni, et pool tundi kummagi songa jaoks. Kuigi esialgu arst ei teadnud, kas ikka tehakse mõlemad korraga. Kui vähegi võimalik, tehakse operatsioon seljatuimestusega, mitte üldnarkoosis, siis polevat vaja toru ja masinhingamist. Hiljem viiakse Kaspar samuti 4. korruse intensiivi jälgimisele. Ja kuna operatsioon on nii hilja, siis üheks ööks peab ta kindlasti sinna jääma, sest siin pole arsti öösel.
Arsti sõnul on mõlemad operatsoonid küll kerged, aga söömise osas tuleb siiski valmis olla teatud tagasilöögiks. Selles mõttes on ikkagi väga hea, et need opid nii ruttu ära tehakse, siis ei lähe meil pärast see taastumise aeg nii pikaks.
Nii et siis mõnda aega olen homme lastetu. Peab minema linna peale tuulutama siis natukeseks. 
Liisa oli täna super sööja, põhimõtteliselt poleks ma pidanud talle sondist juurde andmagi. Kaspar oli ka väga tubli. Tundub, et ta tahab natuke rohkem asendi sättimist ja mängimist saada, et ta korralikult sööma hakkaks. Vahel tükk aega pusserdab seal, aga lõpuks ikka sööb korralikult. Vahel aga vaatab niisama suurte silmadega ringi ja siis sööb veel. Võib-olla talle sobib ikkagi rohkem ka eraldi söötmine, siis saan ma teda rohkem sättida. Alguses ma üritasin kõigest hingest neid korraga sööma saada, aga võib-olla see polegi vajalik ja neile kõige sobivam. Praegu on nad end tunniajase nihkega graafikusse sättinud, nii et enne sööb Liisa ja siis kui Liisa lõpetab, sööb Kaspar. Vahel ta hakkab juba varem nihelema ja hädakisa tegema, siis on natuke kurb kuulata. Kusjuures Kaspar on suur jutumees meil, muudkui nõuab süüa ja ütleb, et aga ta nüüd sööks, aga kui tiss ette antakse, siis pole enam meest kuskil, vaatab niisama ringi. Nüüd ärkavad nad alati ise söögiajaks üles ka. Üsna täpselt iga 3 tunni tagant. Nii et homme hommikul saab siit kuulda suurt näljakisakoori kardetavasti. Tundub, et tulebki neid endid usaldada juba ja võib-olla oleks nad juba varem rohkem sööma hakanud, kui oleks nende järgi talitanud. Kusjuures keegi mulle midagi soovitama ju ei tulnud, pidin selle ise välja mõtlema. Ja all olekski see tegelikult raske olnud, sest ma ei oleks ju koguaeg nende juures saanud olla. 
Liisa jäi mul täna pesemata ja kaalumata, sest talle pandi 2 kanüüli kätte ja ma ei julenud neid nii palju mudida, et pluusi varukat sealt üle saada. Aga õhtul tuli jälle see kuri õde ja ütles, et tuleb kaaluda! Kutsugu ma teda ja ta võtab pluusi ära. Kui see nii hirmus oluline on, ju siis peab. Tegelt hakkasin hiljem mõtlema, et võib-olla on see narkoosiks vajalik info. Ja kuidagi pusides sain ma selle varuka ikka ära ja lapse kaalutud.
Liisa söömised: 36, 34, 56, 16, 42, 46+34 (kõigepealt sõi 46, aga kuna Kaspar hakkas ka nõudma, siis ma vist liiga vara katkestasin teda ja hakkas pärast uuesti nõudma ning sõi veel 34!), 44.
Kaspar tegi täna 2 uut isiklikku rekordit: kõigepealt 30 ja hiljem 34 ml! Kaspari tänased söömised: 16, 26, 30, 6, 16, 34, 4.
Liisa kaalus täna 2208 (+53) ja Kaspar 2252 (+22) g.


Kommentaare ei ole: