Meie pere pesapuu

15. veebruar 2014

15.01.2014 - 49. elupäev

Eile õhtul tiksusin Liisat söötes juba kella 00.40-ni! Peaks vist täna viimase söötmise laskma perfuusorist panna, väsimus hakkab ligi tikkuma.
Täna hommikul panin Liisa kohe rinnale. Imetamisnõustaja tuli ka õpetama. Tema näitas imetamiseks teist asendit, mis isegi tundub mugavam. Eile pandi tal pea minu kaenla poole ja jalad kõhu poole, nö klassikaline imetamisasend, nüüd vastupidi. Nii saab paremini ta pead toetada ja teise käega saab tissi suhu juhtida:) Natuke imes, siis tundus imetamisnõustajale, et ta magab ja kaalus ta ära. Kaal näitas 2 g vähem kui enne! Siis läks imetamisnõustaja ära ja mina jäin Liisat krooksutama. Ma ei uskunud esimest kaalumist, sest ma ju tundsin, kuidas ta imes, paar grammi oleks ikka pidanud kätte saama. Ja kaalusin uuesti. Mina sain tulemuseks 2 g. Hoidsin teda veel mõnda aega süles ja vaatasin, et ta on kangesti aktiivne ja nagu otsiks veel tissi. Otsustasin ta uuesti rinnale panna. Ja imes mitu korda päris pikalt. Ning hiljem kaaludes sain tulemuseks 10 g! Väga tubli. Päeva jooksul mul rohkem ei õnnestunud teda kahjuks rinnale proovida, sest 12 ajal ma arvasin, et ta on veel väsinud, 3 ajal oli ta juba kaalumisest väsinud ja kella 6 ei õnnestunud teda ka piisavalt ärkvele saada. Aga kell 9 õhtul, kui ma arvasin, et ta niikuinii ei taha ja lüpsin mõlemad rinnad tühjaks, siis oli ta piisavalt ärkvel ja otsis:) Panin siis prooviks rinnale, mõned korrad imes ka, aga peamiselt pusserdas niisama tissiga. Ja tulemuseks oli ka 1 g. 
Täna näpu otsast tehtud vereanalüüsis oli valvearsti sõnul hemoglobiini tase normis, nii et praegu vereülekannet vaja ei lähe. Valvearst vaatas veel, et Liisale on põsed tekkinud. Ma ise ka vaatasin, et väikesed armsad punnpõsed on tal juba. Kosub igalt poolt:)
Õega rääkisime täna kaalumisel vist natuke teineteisest mööda. Küsis, et millal kaalume ja kas on abi vaja. Arvasin, et saan ise hakkama, aga võib-olla on abi vaja. Tema hakkas siis kohe Liisat pesema:) Tundub, et Liisa ka pahandas selle peale, sest tegi natuke kisa. Ma siis tegin voodi ära ja pesin-kaalusin pärast Kaspari.
Saaremaised külalised käisid ka täna: isa ja noorem vend. Nüüd on teised pereliikmed peale ämma ja äia lapsi näinud. Isa vaatas ka, et ikka täitsa tite nägu on juba.
Liisa kaalus täna 7-nädalaseks saades 1540 (+20) ja Kaspar 1406 (+25) g. Liisa sööb 32 ml ja Kaspar 30 ml. Ja ühtegi piiksu ma täna nende masinatest ei kuulnudki!
Kui arvestada, et pool veebruari on nüüdseks möödas, siis loodetavasti on meil ka pool haiglaajast "istutud", sest arvestan, et märtsi lõpuks ikka peaksime koju saama. Arsti käest pole seda julenud veel küsida:)

3 kommentaari:

kõige laisem laiskloom ütles ...

kojusaamine sõltub sellest, kui tublid te ise olete, kuidas tissitamine läheb ja ega mingeid muid hädasid kallale ei kipu.. arvestades, kui tublid ja sitked te olete olnud siiani, siis saate kindlasti märtsi lõpus koju ja see on juba varsti ju, pool veebruarigi juba lennanud kuskile seitsme tuule poole :)

eneken o. ütles ...

mina julgen loota, et kodu on lähemal kui märtsi lõpp :) .. nüüd tuleb tissitamisega järjekindel olla ja mitte lasta õdedel-hooldajatel nägusid teha - ema tajub kõige paremini, kas on õige aeg või mitte.. minu pudinad sai algusest peale harjutatud pudeli otsa, kuna füüsiliselt oleks mul üsna keeruline olnud kahte last imetada ning pean mainima, et nad harjuvad ise imemisega üpris kiiresti.. kaalupiiriks on 1,8-2 kilo - see saab teil kindlasti varsti ületatud, nii, et hea prognoosi kohaselt olete juba märtsi keskel saare poole liikumas ehk :)

saarlanna ütles ...

No ma praegu imetan ainult ühte, seega saan hakkama. Ilmselt kui Kaspar ka tahtma hakkab, siis pean esialgu kuidagi kordamööda neid toitma, kuni Kasparil ka asi selge. Kui korraga peaks tahtma imetama, siis üks õde küll lahkelt lubas, et mind aidatakse vähemalt esialgu. Samas arst eriti ei andnud lootust, et neid korraga imetada saaks, vähemalt esialgu mitte.